reklama

Aj označovanie potravín má svoje jasné pravidlá

Ako sa vyznať v označovaní potravín? Nuž, aj toto má svoje jasné pravidlá, ktoré platia rovnako pre výrobcu v Írsku, tak aj v Rumunsku (samozrejme Slovensko nevynímajúc).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Povedzme si teraz o úplne základných pravidlách o informáciách, ktoré výrobca poskytuje o svojej potravine spotrebiteľovi, ale pozor, nielen na potravinách formou etikety, ale aj akýmikoľvek inými prostriedkami, vrátane nástrojov modernej technológie, ale aj verbálnej komunikácie.

Informácie o potravinách musia byť:

  • Jasné

  • Presné

  • Nezavádzajúce

  • Nesmú uvádzať spotrebiteľa do omylu

  • Ľahko zrozumiteľné pre spotrebiteľa

Informácie o potravinách nesmú uvádzať spotrebiteľa do omylu:

  • pokiaľ ide o vlastnosti potraviny a hlavne jej charakter, identitu, vlastnosti, zloženie, množstvo, trvanlivosť, krajinu pôvodu alebo miesto pôvodu, spôsob výroby alebo produkcie;

  • pripisovaním takých účinkov alebo vlastností potravine, aké nemá;

  • poukazovaním na to, že potravina má osobitné vlastnosti, aj keď v skutočnosti majú takéto vlastnosti všetky podobné potraviny, najmä konkrétnym zdôrazňovaním prítomnosti alebo neprítomnosti určitých zložiek a/alebo živín;

  • poukazovaním na prítomnosť konkrétnej potraviny alebo zložky na základe vzhľadu, opisu alebo zobrazení, hoci v skutočnosti prirodzene prítomná zložka alebo bežne používaná zložka v tejto potravine sa nahradila inou zložkou.

POZOR: Okrem výnimiek ustanovených v práve Únie uplatniteľnom na prírodné minerálne vody a potraviny určené na osobitné výživové účely nesmú informácie o potravinách pripisovať žiadnej potravine takú vlastnosť, že pomáha predchádzať určitej chorobe, liečiť ju alebo vyliečiť, ani sa odvolávať na takéto vlastnosti!!Toto treba odlišovať od výživových a zdravotných tvrdení na potravinách, ktoré majú svoje jasné pravidlá, budem sa im venovať v samostatnom blogu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Všetky vyššie uvedené podmienky sa vzťahujú aj na reklamu a prezentáciu potravín, najmä ich tvar, vzhľad alebo obal, použité obalové materiály, spôsob, akým sú upravené, a prostredie, kde sú vystavené.

Chcete sa dozvedieť viac? Pozrite si:

 

 

Jana Venhartová

Jana Venhartová

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Riaditeľka Potravinárskej komory Slovenska. Mojim cieľom je poukazovať na aktuálne problémy a výzvy slovenského potravinárstva.Vyštudovala som Právnickú fakultu Univerzity Komenského a postgraduálne štúdium na Londýnskej univerzite v odbore medzinárodné obchodné právo. Už od roku 2000 som publikovala články v časopisoch o rôznych témach v oblati obchodného práva, reklamy a práva hospodárskej súťaže, so zameraním na potravinárske podniky. V rámci svojej súčasnej pozície prednášam na konferenciách a seminároch najmä problematiku potravinového práva, ale aj o iných oblastiach v oblasti potravinárstva. Som členkou Prezídia Rady pre reklamu a predsedníčkou Etickej komisie Slovenského združenia výrobcov piva a sladu. Zároveň predsedám Sektorovej rade pre potravinárstvo, ktorej úlohou je podpora sektorovo riadených inovácií. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu